زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

با مزایا و معایب تاکسی‌های اینترنتی آشنا شوید

  • کد خبر: ۷۲۸۳۸
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
با مزایا و معایب تاکسی‌های اینترنتی آشنا شوید
اگرچه استفاد از تاکسی‌های اینترنتی این روز‌ها طرفداران زیادی دارد، ولی اینگونه نیست که نسبت به تاکسی‌های سنتی فقط مزیت داشته باشد بلکه معایبی را نیز دارا می‌باشد. در این قسمت به بررسی مزایا و معایب تاکسی‌های اینترنتی می‌پردازیم.
محمدمعین وطن‌خواه | شهرآرانیوز؛ وسایل حمل و نقل عمومی از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه است که امروزه نقش پررنگی در مدیریت سفر‌های درون شهری و جلوگیری از ترافیک دارد. کارشناسان معتقدند استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی می‌تواند مانع آلودگی هوا و تخریب محیط زیست کلان شهر‌ها شود. اما شاید دغدغه اصلی شهروندان هزینه، امنیت و سهولت دسترسی به این وسایل است. در این بین، تاکسی‌های اینترنتی با ارائه خدمات به صرفه و باکیفیت به شهروندان، سعی در ایجاد سیستم هوشمند حمل و نقل شهری را دارند که هدف اصلی آن، جلب رضایت شهروندان و بهبود سفر‌های درون شهری است. در ادامه، به بررسی مزایا و معایب تاکسی‌های اینترنتی می‌پردازیم.

مزایا و معایب تاکسی‌های اینترنتی

امنیت یکی از مهم‌ترین مزایای تاکسی‌های اینترنتی است.
 
هزینه کمتر و منطقی‌تر در مقایسه با تاکسی‌های سنتی و نیز مشخص بودن کرایه پیش از آغاز سفر.
 
پشتیبانی شبانه روزی و رایگان از طریق پیامک و تماس تلفنی.
 
الزام رانندگان به رعایت قوانین و شئونات اجتماعی.
 
سنجش میزان رضایت مسافران از عملکرد رانندگان از طریق نظرسنجی.
 
دریافت مشخصات شناسایی راننده و نوع و پلاک خودرو.
 
برخی معایب تاکسی‌های اینترنتی عبارت اند از: نیاز به گوشی هوشمند و اینترنت پرسرعت، سخت پیدا کردن راننده در برخی نقاط شهر، عدم آشنایی برخی از آن‌ها با مسیر‌های شهری و تجربه کم برخی رانندگان.

نحوه نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی چه گونه است؟

به طورکلی نظارت بر فعالیت رانندگان از طریق سامانه سماس زیر نظر وزارت کشور صورت می‌گیرد.
 
به این واسطه، همه وسایل نقلیه باید علامت مشخصه تاکسی اینترنتی داشته باشند که از سوی وزارت کشور تهیه می‌شود.
 
هم چنین پس از پایان هر سفر از طریق نظرسنجی، نحوه عملکرد راننده توسط مسافر به شرکت مربوط گزارش می‌شود.
 
در صورت رضایت نداشتن، شرکت تاکسی رانی با برقراری تماس با مسافر علت این نارضایتی را به دست می‌آورد و در صورت لزوم، راننده را توبیخ می‌کند.
 
از سایر نهاد‌های نظارت کننده، شهرداری‌ها هستند که به ازای هر سفر درون شهری، ۲ درصد عوارض می‌گیرند.

تاکسی‌های اینترنتی در دوران همه گیری بیماری کرونا

هم اکنون، رعایت فاصله گذاری اجتماعی یکی از مهم‌ترین راه‌های پیش گیری از ابتلا به ویروس کروناست که متأسفانه به دلیل ازدحام جمعیت به ندرت در وسایل حمل و نقل عمومی مشاهده می‌شود.
 
در این بین، تاکسی‌های اینترنتی با ارائه سرویس‌های شخصی و دربست می‌توانند گزینه مناسبی برای سفر‌های درون شهری باشند.
 
با این حال، الزام رانندگان به استفاده از ماسک و محلول‌های ضدعغونی کننده و نیز حفظ فاصله فیزیکی با مسافران از جمله اقدامات این شرکت‌ها است.
 
میزان رعایت دستور‌های بهداشتی پس از پایان سفر طی یک نظرسنجی از مسافران پرسیده می‌شود.
 
هم چنین برخی شرکت‌های تاکسی رانی اینترنتی با هدف تسریع فرایند واکسیناسیون، تخفیف‌های ویژه‌ای برای واجدان شرایط تزریق واکسن در نظر گرفته اند که از طریق تارنمای رسمی این شرکت‌ها قابل دریافت است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->